Giáo án môn Tiếng anh lớp 4 _ Tuần 25

Văn Học

Cộng tác viên
Điểm
1,506
UNIT 15: WHEN’S CHILDREN’S DAY ?

Lesson 1: Part 1-2

I. Objectives

- By the end of the lesson, students will be able to ask and answer questions about when a festival is.

II. Language focus

- Vocabulary: join, Teachers’ Day, Children’s Day, New Year, Christmas.

- Sentence partners: When is…? – It’s on….

III. Resources: Textbook, recordings, speaker, microphone, laptop.

IV. Teaching Procedure:
Steps/Activities
Work
arrangement
1. Warm up:
- Introduce new lesson.
2. New lesson:
Activity 1: Look, listen and repeat.

- Have ss look at the picture and identify the characters
- Introduce the dialogue.
- Play the recording for the ss to listen.
- Elicit the new words.
- Play again, have ss listen and repeat.
- Have ss read the dialogue.
- Have ss practice in pairs.
- Call some pairs to read aloud.
Activity 2: Point and say.
- Have ss look at the picture and identify the festival.
- Present some new words: Teachers’ Day, Children’s Day, New Year, Christmas
- Present new structure.
When is…? – It’s on….
- Have Ss work in pairs to practice.
- Do picture a as a model.
- Call some pairs to read in front of the class.
3. Home – link.
- Practice asking and answering questions about when a festival is.

T – WC


Whole class


Individual


Pairs
Groups

Whole class

Individual

Pairs

Groups


T – WC​
Nguồn: Tổng hợp.
 

Đính kèm

Xếp hạng chủ đề

Tạo
Văn Học,
Trả lời
0
Lượt xem
561

Đang có mặt

Không có thành viên trực tuyến.

Định hướng - GAC

Diễn đàn GAC - Giáo Án Chuẩn, nơi các Giáo viên, Phhs có thể tìm kiếm và chia sẻ những tài liệu giáo dục, những câu chuyện nghề nghiệp. Và cùng nhau thảo luận các chủ đề nuôi dạy con trẻ, chăm sóc sức khỏe, kinh doanh, du lịch, cuộc sống, tình yêu, hạnh phúc gia đình,...
Back
Top